Luźny, żółty stolec po laparoskopowym usunięciu pęcherzyka żółciowego

Ok. 10 lat temu miałem zabieg usunięcia laparoskopowo pęcherzyka żółciowego. Od tego czasu mam luźne stolce koloru żółtego [żółć?], biegunki. Profesor gastrolog zalecił mi branie leku na hiperlipidemię, jego działanie uboczne polega na wywoływaniu zaparcia. Biorę to lekarstwo, normuje mi stolec. Z opisów powikłań widzę, że moje powikłanie jest wyjątkowe. Jak się wyleczyć definitywnie z tej dolegliwości?

Przed laparoskopią nie cierpiałem na dolegliwość biegunkową, na operację zgłosiłem się z powodu mdłości po zjedzeniu tłustych potraw, surowych warzyw i owoców, bólów nie miałem.

Odpowiedzi znajdują się poniżej

specjalista chirurg ogólny Tomasz Stawski
odpowiedzi udzielił

specjalista chirurg ogólny Tomasz Stawski

Lek. Tomasz Stawski jest lekarzem od 2000 r. Posiada specjalizację medyczną w zakresie chirurgii ogólnej. Pacjentów przyjmuje w gabinecie specjalistycznym przy ulicy Grunwaldzkiej oraz na Oddziale Chirurgii Ogólnej i Endokrynologicznej w Szpitalu Wielospecjalistycznym w Jaworznie. Obecnie jest doktorantem Śląskiego Uniwersytetu Medycznego. Jego szczególne zainteresowania w swojej profesji to chirurgia małoinwazyjna i plastyczna oraz diagnostyka ultrasonograficzna.

Niestety leczenie takiej dolegliwości jest bardzo trudno. Pana dolegliwości świadczą o nadmiernej produkcji żółci przez wątrobę lub/i niewydolności zwieracz brodawki Vatera co przejawia się ciągłym wydzielaniem żółci do przewodu pokarmowego. To wszystko może przejawiać się stolcami biegunkowymi. Pęcherzyk żółciowy spełnia rolę magazynu żółci, którą wydziela tylko poposiłkowo. Brak pęcherzyka powoduje, że żółć ciągle wydziela się do przewodu pokarmowego. W normalnych warunkach po miesiącu od zabiegu przewód żółciowy wspólny przejmuje rolę pęcherzyka i działa w podobny sposób. U Pan zapewne nie doszło do tego. Niestety jedynie ciągłe leczenie według wskazań profesora gastroenterologa może Panu pomóc w opanowywaniu tych dolegliwości.