Obrzęk spowodowany zabiegiem

Moj narzyczony mial maly wypadek w pracy. Kawalek mlotka odpryslo i wbilo mu sie miedzy palec wskazujacy a kciuk. Pojechal do szpitala i zostalo to usuniete, ale lekarz po zabiegu usuniecia odprysku postanowil bardzo mocno przeplukac rane i wstrzyknal w nia duza strzykawke jakiegos srodka do dyzynekcji, a ze rana nie byla na wylot to wszystko zebralo sie pod skora. Reka teraz wygloda jak balon i strasznie boli. Jest opuchnieta az do łokcia. Moj narzyczony bral antybiotyki, bo powstalo zapalenie, ale nic sie nie zmienia. Ten stan sie nie zmienia od ponad 2 tygodni. Lekarz powiedział, ze moze to sie utrzymywac około 4 miesiecy. Najgorsze jest to ze mieszkamy tymczasowo w Niemczech i wszystko jest zalatwiane prywatnie, a lekarze przepisuja tu jakies masci, plastry i nic nie pomaga juz nie wiemy co robic.

Odpowiedzi znajdują się poniżej

specjalista chirurg ogólny Tomasz Stawski
odpowiedzi udzielił

specjalista chirurg ogólny Tomasz Stawski

Lek. Tomasz Stawski jest lekarzem od 2000 r. Posiada specjalizację medyczną w zakresie chirurgii ogólnej. Pacjentów przyjmuje w gabinecie specjalistycznym przy ulicy Grunwaldzkiej oraz na Oddziale Chirurgii Ogólnej i Endokrynologicznej w Szpitalu Wielospecjalistycznym w Jaworznie. Obecnie jest doktorantem Śląskiego Uniwersytetu Medycznego. Jego szczególne zainteresowania w swojej profesji to chirurgia małoinwazyjna i plastyczna oraz diagnostyka ultrasonograficzna.

Może być tak, że rzeczywiście ta opuchlizna jeszcze będzie długo się utrzymywała. Zapewne doszło do podrażnienia tkanek środkiem dezynfekcyjnym (na który narzeczony może był uczulony) oraz i nadkażenia rany (brudne ciało obce, które było usuwane). Trudno radzić jeśli nie widzi się pacjenta. Może w Pana przypadku doszło do zgromadzenia się treści płynnej pod skórą i trzeba np.: rękę naciąć i zasączkować ranę. O tym jednak musi zadecydować chirurg.
Zalecałbym okłady na Rivanolu (okład ciągle nasączony tym płynem, ciągle mokry), wysokie uniesienie kończyny górnej, odciążenie całkowite od wysiłku kończyny górnej, dodatkowo środki przeciwzapalne, może zmiana na inny, niestosowany dotychczas antybiotyk.
Proszę jeszcze raz wybrać się na konsultację chirurgiczną.